
Знайшов такий ось проект від Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами України
КЕРІВНИЙ СКЛАД ПРОЕКТУ
Олексієвець І.Л. – директор ДП «Національний проект «Чисте місто»
Тринчук С.В. – заступник директора ДП «Національний проект «Чисте місто»
Назва проекту |
«Чисте місто»– система комплексів з переробки (ТПВ) твердих побутових відходів. |
Національний пріоритет згідно з Указом Президента України від 08.09.2010 року № 895 |
Нова якість життя |
Суть проекту |
Будівництво нових сучасних комплексів з переробки та утилізації твердих побутових відходів (ТПВ) на найвищому технічному та екологічному рівні.Пілотний проект у 10 містах. |
Стратегічні цілі |
Перехід на європейську систему переробки твердих побутових відходів. Системне вирішення проблеми забруднення навколишнього середовища. Зміна законодавчого регулювання поводження з твердими побутовими відходами. |
Економічна доцільність |
Окупність проекту у формі державно-приватного партнерства — 6 роківз економічною рентабельністю. Загальне зниження енергоємності та ресурсоємності економіки. Сировинна база для високотехнологічних галузей. |
Соціальний ефект |
Вирішення критичної проблеми забруднення довкілля — покращення одного з найважливіших параметрів якості життя громадян. |
Термін реалізації |
4 роки. |
Загальний обсяг фінансування |
Орієнтовно 5 млрд. грн. |
Київ
Харків
Дніпропетровськ
Чернівці
Суми
Вінниця
Тернопіль
Хмельницький
Кіровоград
Полтава
Львівська область
Попереднє ТЕО проекту схвалено Кабінетом Міністрів України 08.08.2012 р.
НАЗВА НАЦІОНАЛЬНОГО ПРОЕКТУ
Створення в Україні галузі поводження з відходами (шляхом реалізації проектів з будівництва 10 нових, сучасних комплексів з переробки твердих побутових відходів та впровадження інноваційних технологій поводження з відходами), а також включення території Львівської області як одинадцятого об’єкту для реалізації Нацпроекту «Чисте місто». (постанови КМУ № 1255 та 1256 від 2011 р. )
КОРОТКИЙ ОПИС
10 нових сучасних комплексів з переробки твердих побутових відходів у містах для яких буде залучено інвесторів. Як результат: покращення санітарного та екологічного стану міських поселень, насамперед великих міст, і приведення його до європейських норм та стандартів; значне зменшення об’ємів захоронення побутових і будівельних відходів на полігонах; суттєве зменшення емісії СО2 та забруднення підземних водоносних горизонтів.
КЕРІВНИЙ СКЛАД ПРОЕКТУ
Олексієвець І.Л. –директор ДП «Національний проект «Чисте місто».
Тринчук С.В. – заступник директора ДП «Національний проект «Чисте місто».
ОСНОВНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРОЕКТУ
Сміттєпереробні комплекси, потужністю:
1) 300 тис. тонн ТПВ на рік в містах Києві та Харкові;
2) 250 тис. тон ТПВ на рік в місті Дніпропетровськ;
3) 100 тис. тонн ТПВ на рік в містах Тернополі, Чернівцях, Хмельницькому, Сумах, Кіровограді, Полтаві та Вінниці.
Технології переробки ТПВ забезпечать зменшення відходів, що підлягають сортуванню мінімум на 50% від вхідної маси ТПВ:
сортування з вилученням вторинних ресурсів (макулатура, полімери, скло, чорні та кольорові метали) – до 15-20% від маси;
виробництво альтернативного палива (RDF) із сухого залишку відсортованих відходів – 30-35% від маси;
отримання з органічної частини відходів (30%) біогазу та в перспективі використання його для виробництва електричної та теплової енергії;
захоронення решти фракцій на полігоні.
Середня чисельність працюючих від 100 до 200чол., з яких 70% — працівники низької кваліфікації.
СТАН РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ
Розробка проектів законодавчих актів (закону «Про тару і упаковку» (основний системний закон), змін до діючих законів (про відходи, про природні монополії, про місцеве самоврядування і т.д.) та змін до діючих постанов (до пост КМУ № 384 від 2011 року).
Затверджено Закон України»Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо державного регулювання у сфері комунальних послуг» – від 02.10.12 № 5400, Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення механізму правового регулювання та посилення відповідальності у сфері поводження з відходами» від 02.10.12 № 5402-VI, Закон України «Про внесення змін до Закону України “Про електроенергетику” від 20.11.12 № 5485-VI.
На виконання доручення Президента України В. Ф. Януковича від 31.10.12 № 1-1/2989, Мінрегіоном України спільно з Держінвестпроектом України розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України у сфері поводження з побутовими відходами», яким передбачено внесення змін, зокрема, до Закону України «Про державне-приватне партнерство» в частині включення до сфер застосування державно-приватного партнерства перероблення, утилізацію та захоронення відходів. Зазначений законопроект подано до Кабінету Міністрів України листом Мінрегіону України від 08.02.13 № 12/20-21-384.
Розроблено Порядок конкурсного відбору інвестора для проведення робіт із створення системи комплексів з переробки ТПВ, знаходиться на погодженні у профільнихміністерствахта відомствах.
ВАРТІСТЬ ПРОЕКТУ
320,1 млн. Євро
ТЕРМІН РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ(З ЯКОГО ПО ЯКИЙ РІК)
2011 — кінець 2015 року
КОМПАНІЯ-РОЗРОБНИК ТЕО
ТОВ «Атлас ВордБілдінгСистемс Україна» (Київ, Чернівці),
ТОВ «Інститут УкркомунНДІпроект» (Суми, Харків), ПАТ «Комфортсервіс» (Тернопіль, Хмельницький) та ТОВ «КТС Груп» (Полтава, Кіровоград, Дніпропетровськ, Вінниця).
За участі ПрАт «Делойт і Туш ЮСК» — партнер проекту Національно проекту, що забезпечує розробку бізнес-плану для кожного з міст.
ВАРТІСТЬ ТЕО
50 млн. грн.
ДАТИ ПОЧАТКУ ТА ЗАВЕРШЕННЯ РОЗРОБКИ ТЕО
Київ, Харків, Суми, Тернопіль, Хмельницький, Чернівці: 10.11.2011 – 09.04.2012р.
Полтава, Кіровоград, Дніпропетровськ, Вінниця: 21.12.2012 – 22.05.2012р.
РІШЕННЯ УРЯДУ ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ТЕО
Затверджено
СТАН ЗАТВЕРДЖЕННЯ РІШЕННЯ УРЯДУ ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ТЕО
Затверджено розпорядження КМУ від 08.08.12 № 695-р
ПАРТНЕРИ/ІНВЕСТОРИ(МЕМОРАНДУМИ, LOI)
Представниками Національного проекту «Чисте місто» ведуться переговори з потенційними інвесторами, які зацікавлені у заходженні на український ринок сміттєпереробки, зокрема з компаніями Global Project Capital, Sigma Blazer, BN Umwelt, ETVie Energy, Naprzod (Польща), Transfer Vienna GmbH, A.S.A.(Австрія), VEOLIA (Франція), Remondis (Німеччина), AWMInternational(Англія).
Підписаний меморандум про співпрацю з Global Project Capital, з ТОВ «Престиж ЕТ» (Росія).
НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ АКТИ, ЯКІ РЕГУЛЮЮТЬ ДІЯЛЬНІСТЬ НП (ТАКОЖ ЗАЗНАЧАЄТЬСЯ ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО ВНЕСЕННЯ ЗМІН, СТАНУ ПОГОДЖЕННЯ ТАКИХ НОРМАТИВНО-ПРАВОВИХ АКТІВ)
Конституція України, Цивільний кодекс України, Господарський кодекс України, ЗУ «Про державно-приватне партнерство», ЗУ «Про відходи», постанови КМУ № 1255 від 2011р., № 1256 від 2011р., № 384 від 2011р.
ХРОНОЛОГІЯ ОСНОВНИХ ПОДІЙ
Етап | Дата початку | Дата завершення |
Підписано Протоколи про наміри між Держінвестпроектом та міськими радами міст учасників проекту | 25.07.2011 | 29.07.2011 |
Конкурсні торги за процедурою відкритих торгів, для закупівлі інженерних послуг з розробки техніко-економічного обґрунтування системи комплексів з переробки ТПВ (Київ, Харків, Суми, Тернопіль, Хмельницький, Чернівці) | 30.09.2011 | — |
Укладання з переможцями торгів договорів на закупівлю інженерних послуг (Київ, Харків, Суми, Тернопіль, Хмельницький, Чернівці) | 10.11.2011 | 23.03.2012 |
Конкурсні торги за процедурою відкритих торгів, для закупівлі інженерних послуг з розробки техніко-економічного обґрунтування системи комплексів з переробки ТПВ (Полтава, Кіровоград, Дніпропетровськ, Вінниця) | 05.12.2011 | — |
Укладання з переможцями торгів договорів на закупівлю інженерних послуг (Полтава, Кіровоград, Дніпропетровськ, Вінниця) | 21.12.2011 | 22.05.2012 |
Затвердження ТЕО шляхом прийняття відповідного розпорядження КМУ (Київ, Харків, Суми, Тернопіль, Хмельницький, Чернівці, Полтава, Кіровоград, Дніпропетровськ, Вінниця) | 08.08.2012 р. | |
Розробка конкурсної документації та проведення конкурсу на виготовлення попереднього техніко-економічного обґрунтування будівництва системи комплексів з переробки твердих побутових відходів у Львівській області.Розробка попереднього техніко-економічного обґрунтування будівництва системи комплексів з переробки твердих побутових відходів у Львівській області. | 2 місяці від дня надходження державних коштів на проведення попереднього ТЕО. 120 днів з дати підписання договору з переможцем конкурсу. | |
Затвердження попереднього техніко-економічного обґрунтування будівництва системи комплексів з переробки твердих побутових відходів у Львівській області. | 45 днів з дати завершеня робіт з підготови ТЕО | |
Розробка конкурсної документації інвестиційних конкурсів на залучення інвесторів для будівництва сміттєпереробних комплексів, проведення інвестиційних конкурсів на залучення інвесторів для будівництва сміттєпереробних комплексів, підписання контрактів з інвесторами в у Львівській області. |
ІІІ квартал 2013 р. |
IVквартал 2013 р. |
Розробка конкурсної документації інвестиційних конкурсів на залучення інвесторів для будівництва сміттєпереробних комплексів в містах: Київ, Харків, Дніпропетровськ, Суми, Полтава, Вінниця, Хмельницький, Тернопіль, Чернівці, Кіровоград. |
Січень 2013 р. |
Лютий 2013 р. |
Проведення інвестиційних конкурсів на залучення інвесторів для будівництва сміттєпереробних комплексів (Київ, Харків, Суми, Тернопіль, Хмельницький, Чернівці, Полтава, Кіровоград, Дніпропетровськ, Вінниця). Підписання контракту з інвестором. | Лютий 2013р. | Квітень 2013р. |
ЗАПЛАНОВАНІ ПУБЛІЧНІ ЗАХОДИ (ІЗ ЗАЗНАЧЕННЯМ ПРИБЛИЗНОЇ ДАТИ)
Проведена Презентація ТЕО по містах учасниках проекту та на інвестиційному форумі та Міжнародному форумі в Києві.
Відбулася презентація проекту в м. Хмельницькому 22.11.2012 р.,
м. Полтава – 26.11.2012 р.
м. Харків – 06.12.2012 р.
1 грудня 2012 року у м. Вашингтон, США було представлено національний проект «Чисте місто»
Відбувся круглий стіл 26.12.2012 р. у м. Київ, тема обговорення – «необхідні зміни до чинного законодавства України у сфері поводження з відходами»
ІСНУЮЧІ ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ
Реалізація проекту у формі ДПП:
Реалізація проекту у формі інвестпроекту через укладання інвестиційного договору
НЕОБХІДНІ РІШЕННЯ ДЛЯ ЇХ ВИРІШЕННЯ
Питання для вирішення наступних проблем: Реалізація проекту у формі ДПП:
1.До початку реалізації проекту місто повинно мати у своєму користуванні або власності земельну ділянку для розміщення комплексу, яка буде внеском у ДПП. Цей процес займає від 6 до 18 місяців.
2.Наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України
від 27 лютого 2012 р. №255 «Деякі питання проведення аналізу ефективності здійснення державно-приватного партнерства». Встановлює форму ТЕО, яка не відповідає розробленому ТЕО проекту, оскільки прийнята після проведення конкурсу, а також методику проведення аналізу ефективності здійснення державно-приватного партнерства. Наказ потрібно скасувати, оскільки він унеможливлює процедуру реалізації проекту на основі державно-приватного партнерства, що передбачено розпорядженням КМУ №695-р від 08.08.2012р.
3.Закон України «Про державно-приватне партнерство» не регулює напряму участь Держінвестпроекту в ініціації конкурсу про державно-приватне партнерство, а тільки опосередковано через КМУ та тільки на об’єкти державної власності. Ст.7 цього закону не роз’яснює правовий статус новоствореного об’єкта. Внести зміни в цей закон з означеної проблематики.
4.Необхідно внести зміни в закони «Про ліцензування», «Про природні монополії», «Про відходи», «Про житлово-комунальні послуги» тощо. Необхідна системна зміна законодавства для створення галузі поводження з відходами, яка була б приваблива інвесторам.
Реалізація проекту у формі інцест-проекту через укладання інвестиційного договору:
1.Прийняття політичного рішення про проведення інвестиційного конкурсу з вибору приватного інвестора Держінвестпроекту, відповідно до Постанов КМУ №1255 та №1256 від 08.12.2010 р.
2.Залучення юридичного департаменту та інших структурних підрозділів Держінвестпроекту до підготовки наказу про проведення інцест-конкурсу та конкурсної документації і самого конкурсу.
3.Підготовка та проведення піар компанії по організації та проведенню інцест-конкурсу в містах-учасниках проекту та Києві.
4.Проведення роз’яснювальної роботи з мерами міст про необхідність підготовки та підписання довгострокових трьохсторонніх договорів на реалізацію проекту і гарантоване відведення земельних ділянок, забезпечення відходами та встановлення економічно обґрунтованих тарифів для створюваних сміттєпереробних комплексів.
5.Сприяння у прийнятті законопроектів №11402 та №11405, які направлені на введення обов’язкового збору з виробників та імпортерів пакувальних матеріалів та його розподілу серед сміттєпереробних підприємств-учасників проекту.
6.Вирішення питання розподілу коштів, отриманих від обов’язкового збору з виробників та імпортерів пакувальних матеріалів серед сміттєпереробних підприємств-учасників проекту через Держінвестпроект.